Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Welkom op mijn blog!

Om niet al te origineel te zijn zal ik eerst maar vertellen wie ik ben en wat ik zoal doe in het dagelijks leven.

Ik ben Imke van der Pol, ik ben 17 en rijd erg graag paard. Nou lieg ik als ik zou zeggen dat ik elke dag bij de paarden ben, want ik stop erg veel tijd in school. Ik heb 3 jaar tweetalig vwo gevolgd en zit inmiddels in 5 (regulier) vwo. Hier (school) ben ik dan ook elke dag uren aan kwijt. Als ik eenmaal wat tijd over heb naast school vind ik het leuk om te fotograferen en, zoals ik al zei, om te gaan met paarden en andere dieren.

Niet te missen: ik vind het ook heerlijk om te reizen. Ik heb vanaf dat ik 2 jaar oud was gereisd en ben op die leeftijd verhuisd naar Singapore, een minuscuul, maar bekend landje aan de andere kant van de wereld. In de tijd dat we daar woonden en daarna zijn we veel naar het buitenland geweest. Niet zo zeer ver en naar verschillende landen, maar ik heb inmiddels al wel half Italië en half Frankrijk gezien. Mijn favoriete plekken in de wereld blijven toch de landen in de tropen en bij voorkeur in Azië.

Ik hoop dat jullie mijn reisverslagen leuk zullen vinden en ik hoop ook dat ik hier en daar wat kan uploaden. Ik heb namelijk geen flauw idee waar we precies zitten en of er iets in de orde van wifi zal zijn. Zo niet, dan komen er in de loop van augustus heel wat verhalen op te staan.

Over mijn reis

Vanaf eind juli tot half augustus ga ik met de organisatie Worldmapping mee naar Zuid-Afrika, hier gaan we met een groep jongeren en begeleiders vrijwilligerswerk doen. Ik heb me voor deze reis ingeschreven met een goede vriendin, Elisja Noldus, en zal hiermee met veel plezier helpen aan het project van Worldmapping. Ik kijk er dan ook enorm naar uit!

Bezochte landen

Ik heb 18 landen (8%) bezocht:

Australië, België, Costa Rica, Duitsland, Finland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Maleisië, Nederland, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, Polen, Singapore, Thailand, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden.